• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Flera blanco behöver 750k?

Verci

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 December 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Har några frågor som det inte stod något om när man sökte runt så tänkte kolla lite.
1. Hur mycket påverkar det när långivarna kollar uc och det står 0 föregående år?
Alltså förra året, jobbade då utomlands så det står 0 i taxeringen. Detta året däremot kommer taxeringen ske i Sverige och bli ca 400k. För oftast så står det bara vad man ska tjäna men i vissa fall ex norwegian och collector att man ska ha bott i Sverige 2 eller 3 år, så gissar att det är detta de menar som de kikar på då?
Men väger andra företag in detta ändå, det syns väl automatiskt vad man tjänat på uc de två senaste åren?

2. Finns det nån regel eller liknande för hur stor procent av årslönen man kan söka?
Testade på en sida där det verkade vara 80 %, men är det standard? Finns det några som är extra restriktiva även om man bara söker 80% av lönen?

3. Skulle behöva låna ca 750 k, men max verkar ju vara 350k, så kan man söka hos flera olika förmedlare samma dag och kanske få 3 olika erbjudanden o slå till på var och en av dessa innan det registreras att man gjort 3 låneansökningar hos uc?

Situationen är annars, inga lån, och 0 ff, 0 saldo hos kf och inga bet an.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Hej,

Först och främst välkommen till forumet! Hoppas att du kommer att bli en skribent hos oss. Din första fråga tror jag någon annan får besvara eftersom jag inte vet.

Din andra fråga - det finns inga regler, det handlar lite om vilken inkomst du har och dylikt. Finns skribenter här på forumet med cirka 300.000 i årslön med en belåning på cirka 1.000.000....Jag själv har 1.500.000 synliga lån på en inkomst som är lite mer än hälften av det.

Vad behöver du 750.000 om man får fråga? Bil? Lösa privata lån? Generellt kommer det i din fall vara bäst att söka 350.000 via www.lendo.se och sen 350.000 via www.advisa.se då har du bäst chans.
 

Verci

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 December 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej,

Först och främst välkommen till forumet! Hoppas att du kommer att bli en skribent hos oss. Din första fråga tror jag någon annan får besvara eftersom jag inte vet.

Din andra fråga - det finns inga regler, det handlar lite om vilken inkomst du har och dylikt. Finns skribenter här på forumet med cirka 300.000 i årslön med en belåning på cirka 1.000.000....Jag själv har 1.500.000 synliga lån på en inkomst som är lite mer än hälften av det.

Vad behöver du 750.000 om man får fråga? Bil? Lösa privata lån? Generellt kommer det i din fall vara bäst att söka 350.000 via www.lendo.se och sen 350.000 via www.advisa.se då har du bäst chans.
Missade citatknappen, men finns en aning hur de förhåller sig på den sista frågan tro?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp